Hoppa till innehåll
kcvag.se
  • Hem
  • Organisation
    • Forskningsområden
      • Hälso-, miljö-, och klimateffekter​
      • Tillståndsbedömning och tillståndsutvecklingsmodeller
      • Hållbara och resurseffektiva vägar
      • Digitalisering, automatisering och elektrifiering för en modern väginfrastruktur
    • Forskningsråd
    • Utbildingsråd
    • Riskanalys
    • Jämställdhetsarbete
    • Kommunikationsplan
    • Kansli
    • Styrelse
    • Kontakt
  • Forskning
    • Forskningsagenda
    • Beslutsprocessen
    • Aktuella utlysningar
    • Tidigare utlysningar
  • Projekt
    • Pågående projekt
    • BVFF projekt
  • Kalendarium
  • Utbildning
  • Länkar
  • Sök
  • Svenska
    • English
    • Svenska
  • Hem
  • Organisation
    • Forskningsområden
      • Hälso-, miljö-, och klimateffekter​
      • Tillståndsbedömning och tillståndsutvecklingsmodeller
      • Hållbara och resurseffektiva vägar
      • Digitalisering, automatisering och elektrifiering för en modern väginfrastruktur
    • Forskningsråd
    • Utbildingsråd
    • Riskanalys
    • Jämställdhetsarbete
    • Kommunikationsplan
    • Kansli
    • Styrelse
    • Kontakt
  • Forskning
    • Forskningsagenda
    • Beslutsprocessen
    • Aktuella utlysningar
    • Tidigare utlysningar
  • Projekt
    • Pågående projekt
    • BVFF projekt
  • Kalendarium
  • Utbildning
  • Länkar
  • Sök
  • Svenska
    • English
    • Svenska

Projekt

Beviljade pågående och avslutade projekt.

Beviljade projekt

Utveckling av biobaserade lösningar för miljövänlig väginfrastruktur
Oförstörande kvalitetsvärdering av asfalt – från geofysik till vägteknik
ROADMAP – Reducing Road Wear Air Pollution: A Multi-Disciplinary Approach
Towards using big data in pavement management systems
Grusfabriken – Effektiv kvalitetssäkring och logistik för våtsiktat cirkulär ballastmaterial för vägkonstruktion
 Vidareutveckling av ERAPave PP – ett M-E dimensioneringsverktyg för flexibla vägkonstruktioner
Modeling moisture distribution in pavement structures
Discerning the impacts of different vehicle configurations on pavement deterioration
Cold Mix Asphalt: towards increased understanding of the governing mechanisms and long-term effects
Enhancing road maintenance through condition estimation with Data Assimilation and Machine Learning
Optimerad betongbeläggning i tre skikt
Utvärdering av homogenitet på nylagd asfalt med georadar- och texturmätning
LTH_RGB_SV
KTH_Logotyp_RGB_2013
Luleå_tekniska_universitet_Logo
Chalmers University of Technology
vti_logo_sv
trafikverket-vector-logo-small

 

Alla rättigheter reserverade